Pages

Friday, 2 September 2016

KOLEJ MATRIKULASI KEDAH ---->UNIVERSITI MALAYSIA TERENGGANU

assalamualaikum dan salam sejahtera

hello hello hello..
hi selamat petang salam satu UMT.. ehh haha ya ya ya saya tak dapat UMS .. dapat University Malaysia Terengganu sahaja.. berkat doa ameer izzuddin jugaklah kan sebab dia tak mau aku p sabah *mata keatas* so 28 august yang lalu aku dah pun mendaftar sebagai pelajar University Malaysia terengganu yang terletak di gong badak dan aku buat jurusan sains komputer dengan informatik maritime dibawah fakulti pengajian informatik dan matematik gunaan..
ni haa surat tawaran nya
so lepas dah daftarn alhamdulillah Allah permudahkan segala urusan pendaftaran, sangat cepat dan pantas tak perlu nk que dua tiga jam.. proses dalam 10 minit ja... so aku di tempatkan di kolej siswa blok 1 a.k.a B1 and alhamudlillah lagi aku tak dapat blok ATT haha sebab blok ATT ni bilik nya kecil dan katil double decker.. gayut saya tinggi-II ni.. so far aku di tempatkan di apartment lahh.. bilik pun okayh satu bilik dua orang dan aku tinggal  di aras 5 haha mau kurus aku masa grad nanti wahaha
tempat buat eye shit ahahaha penyu tu buat teman tidoq
so bermula lah  sesi minggu jalinan mesra 2016/2017 so far alhamudulillah tak awkward sangat sebab ramai budak KMK dekat UMT even my ROOMATE pun dari kmk juga haha tak adalah pulak perasaan nak lari jauh-II and homesick hahah saya dah besar dah tak homesick dah wahahah

so far fasilitator MJM2016  ni telah ubah persepsi aku untuk minggu orientasi yang dimomokan dengan regging oleh senior, depa baik-II belaka ...  minggu jalinan mesra ni berjalan 3 hari sahaja so penat sikit lah sebab nak pack kan aktiviti dalam 3 hari..
selfie majlis lafaz ikrar yang buat  peace belakang tu kmk yang acah hensem sebelah kanan tu pun kmk student juga... 

ada hikmah juga kami tertendang kebelakang sebab tak cukup kerusi untuk tenaga pengajar.. kami sempat selfie dengan naib canselor UMT atau pun Bonda 

cari aku kalau jumpa aku bagi singgit 

ni sambutan ambang merdeka.. persembahan ok lah cuma terlalu ramai pulak prof-II nak bersajak dan telah menjadi ubat tidoq bagi kami semua haha 




habis mjm kami sewa kereta p beli sedikit barang keperluan dan pusing-II sekitar kuala terengganu.. banyak duit habis... pergi penuh duit balik penuh resit



No comments:

Post a Comment